Thursday, November 14, 2019

Those 11,000 “scientists” warning about an impending “climate emergency” are just “11,000 random people,” investigation reveals







(Natural News) Scientific “consensus” is a popular buzzword commonly used by climate fanatics to “prove” that man-made climate change is a real thing. But is there really even a consensus as these hysterics claim? Not even close.

As it turns out, the climate lobby loves to pull its “facts” right out of thin air, including the newly minted fiction that “More than 11,000 scientists declare ‘climate emergency.'” While this regurgitated mainstream media headline is pretty cut and dry, the claim it makes is patently false, we’ve now learned.

Just like the Greta Thunberg hoax, the notion that more than 11,000 actual scientists are suddenly lamenting an impending “climate emergency” has absolutely no basis in reality.

In truth, these 11,000 “scientists” are actually just 11,000 ordinary people who were duped into believing that cow farts are destroying the planet, and subsequently responded by signing their names on some website.

According to radio talk show host Rush Limbaugh, some “buddies” of his over at the group Power Line were the first to discover that these 11,000 so-called “scientists” aren’t actually scientists at all, despite what fake news media outlets like NBC, CNN, The Guardian, and Al-Jazeera continue tclaim.“There was no study; there was just a press release,” Limbaugh explained on his program. “And it wasn’t 11,000 scientists; it was 11,000 random people who put their names on a website. This was a total managed lie. There was no study. There were no scientists.”


In other words, the whole thing was contrived out of nowhere to push the lie that scientists have somehow reached a “consensus” about a so-called “climate emergency” that, in truth, doesn’t actually exist.

“People went on a Web page and asked others reading it to put their signature on it. That was then presented as a scientific paper,” Limbaugh went on to explain.

“It’s kind of like these two skeletons that put together Center for Science in the Public Interest that banned coconut oil, MSG. They weren’t scientists. They were just a couple people that didn’t want you to eat what you wanted so they created an icon, got a fax machine, got the media going. It was all made-up stuff.”

For more related news about the climate change hoax, be sure to check out Climate.news.

Limbaugh brings up a good point about that whole coconut oil fiasco, which as you may recall similarly involved “scientists” vilifying this healthy fat as “dangerous” in order to push their own agenda.

Just like with climate change, the excuse of scientific “consensus” was used as evidence to falsely declare coconut oil as a public health menace.

It’s really important that people recognize what’s going on here with all of this, as “consensus” is what’s being used on multiple fronts to eliminate Americans’ freedoms and liberties.

In the case of the coconut oil fiasco, it’s about driving the public to consume unhealthy industrial chemicals instead of natural healing fats. In the case of climate change, it’s about micromanaging people’s lives down to the foods they choose to serve their families for dinner.

If the climate fanatics are successful – and they openly admit their scheme, including in this climate “study” that was endorsed by 11,000 “random people” – humans will no longer be allowed to eat meat. Everything in your meal regimen will need to be “plant-based.” You won’t be able to drive a gas-powered vehicle anymore. And most of your earnings will end up being stolen from you to pay for “carbon credits.”

“On the other hand, 31,500 climate and related fields scientists wrote and SIGNED their names to THEIR climate report to the UN’s IPCC, which REFUTED the IPCC and AGW religious fanatics, in 2012,” noted on WND commenter about how there’s actually a scientific consensus against the notion of man-made climate change.



SOURCE
https://www.naturalnews.com/2019-11-14-scientists-warning-climate-emergency-are-random-people.html



Tags: , , , , , , , , , ,



Opinion: ABC keeps covering for Jeffrey Epstein







Last week, James O’Keefe’s Project Veritas, a group that has often infiltrated news organizations to uncover liberal bias, released an explosive “hot mic” video of “Good Morning America” co-host Amy Robach venting about ABC’s decision to spike a story about late serial sex predator Jeffrey Epstein’s nefarious activities three years ago.



“I had this interview with (Epstein victim) Virginia Roberts,” Robach is seen saying in the video, “we would not put it on the air. The (British royal) Palace found out that we had her whole allegations about Prince Andrew and threatened us a million different ways. We were afraid we wouldn't be able to interview Kate and Will that we, that also quashed the story.”
 
Robach now claims, through a network statement, that she was caught “in a private moment” of frustration over the lack of progress on a story. “I was upset that an important interview I had conducted with Virginia Roberts didn't air because I could not obtain sufficient corroborating evidence to meet ABC's editorial standards about her allegations.”
 
Sorry, but Robach’s response to the firestorm doesn't square with her initial comments, in which she states that “Roberts had pictures, she had everything ... it was unbelievable what we had. (Bill) Clinton, we had everything.”
 
 
“Everything” sure sounds like sufficient corroborating evidence for any new organization. Even if employing the most scrupulous journalistic standards, a major outlet like ABC wouldn't need three years to substantiate — or dismiss — a story that features pictures, dates, and a credible witness.
 
We certainly know that ABC didn’t need “everything” — or very much of anything, for that matter — when it was running scores of pieces online and on television, highlighting every risible accusation against then-Supreme Court nominee Brett Kavanaugh.
I'm not even talking about the prime accuser, Christine Blasey Ford, whose allegations still haven't been corroborated, but rather about someone such as Julie Swetnick, who was all over ABC News at the height of the confirmation battle. Swetnick accused Kavanaugh not only of sexual assault but also of being present at parties where women were being drugged and "gang raped." She wasn't remotely credible.
Was Robach’s colleague, former Clinton adviser George Stephanopoulos, meeting ABC's editorial standards when he allowed Swetnick's shyster lawyer Michael Avenatti to smear Kavanaugh without offering a shred of substantiating evidence for her claims?
 
Why couldn't Roberts be interviewed similarly?
 
Robach contends in the hot-mic video that producers told her they spiked the story because no one knew, or cared, about Epstein. Yet Roberts had alleged that Epstein kept her as a sex slave and forced her to perform sex acts on people like Prince Andrew and Alan Dershowitz. Do you think viewers cared about this high profile men? I imagine so.
 
Three years ago, you might remember, Bill Clinton’s wife was in the midst of her revving up her presidential run. One imagines a story detailing her husband's vacations to a pedophile's island retreat might have been newsworthy.
 
By the way, now that the Epstein story has broken, has Robach wrapped up that reporting on Clinton, yet?
 
The notion that Robach believed she was merely venting during a “private moment” isn't plausible, either. Any regular guest — and Robach is on TV every day — knows that a gaggle of producers is listening to everything that's being said, and that everything that's being said is going to be on tape.
Yet, instead of facing these questions, ABC has convinced another network, CBS, to fire the staffer who blew the whistle on the spiked Epstein story in the first place. Or in other words, paired with NBC News' burying of the Harvey Weinstein story, we now have evidence of three major media institutions colluding to bury stories about serial abusers. One wonders how many young women might have been saved if they hadn't.
 
 
 
SOURCE
 
 
 
 

Top Bolivian coup plotters trained by US military’s School of the Americas, served as attachés in FBI police programs






Commanders of Bolivia’s military and police helped plot the coup and guaranteed its success. Before they were educated for insurrection through the US military’s notorious School of the Americas and FBI training programs.


By Jeb Sprague


The United States played a key role in the military coup in Bolivia, and in a direct way that has scarcely been acknowledged in accounts of the events that forced the country’s elected president, Evo Morales, to resign on November 10.

Just prior to Morales’ resignation, the commander of Bolivia’s armed forces Williams Kaliman “suggested” that the president step down. A day earlier, sectors of the country’s police force had rebelled.

Though Kaliman appears to have feigned loyalty to Morales over the years, his true colors showed as soon as the moment of opportunity arrived. He was not only an actor in the coup, he had his own history in Washington, where he had briefly served as the military attaché of Bolivia’s embassy in the US capital.

Kaliman sat at the top of a military and police command structure that has been substantially cultivated by the US through WHINSEC, the military training school in Fort Benning, Georgia known in the past as the School of the Americas. Kaliman himself attended a course called “Comando y Estado Mayor” at the SOA in 2003.

At least six of the key coup plotters are alumni of the infamous School of the Americas, while Kaliman and another figure served in the past as Bolivia’s military and police attachés in Washington.

Within the Bolivian police, top commanders who helped launch the coup have passed through the APALA police exchange program. Working out of Washington DC, APALA functions to build relations between U.S. authorities and police officials from Latin American states. Despite its influence, or perhaps because of it, the program maintains little public presence. Its staff was impossible for this researcher to reach by phone.

It is common for governments to assign a small number of individuals to work at their country’s embassies abroad as military or police attachés. The late Philip Agee, a one-time CIA case officer who became the agency’s first whistleblower, explained in his 1975 tell-all book how US intelligence traditionally relied on the recruitment of foreign military and police officers, including embassy attachés, as critical assets in regime change and counter-insurgency operations.

As I found from the more than 11,000 FOIA documents I obtained while writing my book on the paramilitary campaign waged in the lead up to the February 2004 ouster of Haiti’s elected government and the post-coup repression, U.S. officials worked for years to ingratiate themselves and establish connections with Haitian police, army, and ex-army officials. These connections as well as the recruitment and information gathering efforts eventually paid off.

In Bolivia, too, the role of military and police officials trained by the US was pivotal in forcing regime change. U.S. government agencies such as USAID have openly financed anti-Morales groups in the country for many years. But the way that the country’s security forces were used as a Trojan Horse by US intelligence services is less understood. With Morales’s forced departure, however, it became impossible to deny how critical a factor this was.

As this investigation will establish, the coup plot could not have succeeded without the enthusiastic approval of the country’s military and police commanders. And their consent was influenced heavily by the US, where so many were groomed and educated for insurrection.

Leaked audio exposes School of the Americas grads plotting a coup


Leaked audio reported on Bolivian news website La Época, and by elperiodicocr.com and a range of national media outlets, reveals that covert coordination took place between current and former Bolivian police, military, and opposition leaders in bringing about the coup.


SOURCE
https://www.blacklistednews.com/article/75399/top%C2%A0bolivian-coup-plotters-trained-by-us-militarys-school-of-the-americas-served-as-attach%C3%A9s-in.html


BOOM!! Schiff Goes Nuts, Shuts Down Hearing After Real Ukraine Crime Gets Exposed


       

Wednesday, November 13, 2019

Judicial Watch Sues for Documents on Obama/UN Effort to Undermine Elected Government in Guatemala







(Washington, DC) – Judicial Watch announced today that it filed a Freedom of Information Act (FOIA) lawsuit against the State Department for communications among U.S. and Guatemalan officials regarding the of International Commission Against Impunity in Guatemala (CICIG, its acronym in Spanish).

Judicial Watch filed suit in the U.S. District Court for the District of Columbia after the State Department failed to comply with May and August 2018 FOIA requests for records of communications and meetings between the U.S. Mission to the United Nations and CICIG’s Commissioner Iván Velásquez Gómez; any representative of CICIG; as well as other Guatemalan officials. Judicial Watch also seeks records of communications of State Department officials, including Ambassador Todd Robinson, with Velásquez and others related to CICIG (Judicial Watch Inc. v U.S. Department of State (No.1:19-cv-00968)).

The U.N.’s CICIG was formed in December 2006 and given the mission of strengthening the rule of law in Guatemala but has been embroiled in controversy and was reportedly politicizing the judiciary:

CICIG says it is in Guatemala merely to “support” the attorney general in her work “identifying and dismantling” criminal networks and is not involved in politics. But an academic analysis of CICIG by Jonatán Lemus, a Francisco Marroquín University political science professor, suggests otherwise. Mr. Lemus observes that “CICIG has also been criticized for the very same reasons others have praised it: becoming a player in judicial appointments, proposing some controversial reforms to the Guatemalan constitution, and the use of televised conferences to shift the public in its favor. From this perspective, instead of strengthening Guatemalan institutions, the Commission is making national institutions dependent on its assistance.”

Todd Robinson, Obama’s former ambassador to Guatemala, who is now a senior advisor for the State Department, reportedly worked with Velásquez, a Colombian attorney and former judge with powerful leftist alliances who ran the CICIG, to depose President Otto Pérez Molina and wanted to cancel the 2015 elections to put leftists in power. Robinson is said to be aggressively working against President Donald Trump’s foreign-policy agenda:

To continue the Obama policy, Robinson had to subdue [President] Morales, an anti-establishment outsider. A local news outlet funded by George Soros’s Open Society Foundations has bragged that Robinson vetoed Morales’s choices for interior minister and finally named Robinson’s candidate. The same happened with other ministries, including foreign relations.

In April 2018, the CICIG came to the attention of the Helsinki Commission for alleged abuse of power and was also asked to answer questions at a hearing in the House Foreign Affairs subcommittee. The invitation was declined.

In May 2018, Senator Marco Rubio (R-FL) placed a hold on the State Department’s release of $6 million to the CICIG, saying: “I am concerned that CICIG, a commission mostly funded by the United States, has been manipulated and used by radical elements.”

More recently, a complaint was filed by the Morales government to the UN about witness tampering by CICIG, as well as illegal negotiations with convicted criminals and other matters went unanswered. Morales asked the UN to replace Velásquez. The UN neglected to act on the complaint or replace Velásquez. But in January 2019, the Morales government allowed the commission to wind down by not renewing its two-year mandate.

Velásquez appears to be part of a broader effort launched under Barack Obama to destabilize moderate and conservative governments abroad. Judicial Watch uncovered details of a similar initiative in Macedonia, where the Obama administration spent millions of taxpayer dollars to destabilize the democratically elected, center-right government by working with groups funded by leftwing billionaire philanthropist George Soros.

The Obama administration reportedly “embraced Castro-supported allies throughout Latin America, including in Guatemala,” and is believed to have led to the growth of transnational criminal activity. During the Obama administration, In 2016, Admiral Kurt W. Tidd, commander of SOUTHCOM, spoke of transnational drug, weapons and human smuggling, to include people with known terrorist ties from the Middle East, that are moved up through south and then Central America and over the U.S. border.

After a special investigation, Judicial Watch reported in 2018:

Guatemala has found itself increasingly targeted by the Soros network. In 2016, Soros’ Open Society Foundations [OSFs] provided more than $1,000,000 to organizations there, and hundreds of thousands more to U.S.-based organizations supporting his agenda in the country. Relative to GDP, OSFs spend more than twice as much in grant and program funding in Guatemala than in the United States.

The Judicial Watch investigation found that the OSF’s close alignment with the United Nations, which maintains a massive footprint in the nation, enables the Soros network to exert tremendous influence.

“The Obama administration, the Deep State, Soros operations and UN bureaucrats worked together to attack conservative governance in Central America in support of hardcore leftist policies. The ripple effect is damaging the United States by destabilizing the region and encouraging mass migrations that are overwhelming our borders,” said Judicial Watch President Tom Fitton.


###
 
SOURCE

Judicial Watch Obtains Strzok-Page Emails Disputing Hillary Clinton’s Claim That She ‘Never Received nor Sent Any Material That Was Marked Classified’








Emails Show Comey Had ‘Strong Desire’ to Wrap Up Investigation in June 2016 – Before Hillary Clinton Testified



(Washington, DC) – Judicial Watch announced today it received from the U.S. Department of Justice 119 pages of records obtained through the Freedom of Information Act (FOIA) revealing that, after former Secretary of State Hillary Clinton’s statement denying the transmission of classified information over her unsecure email system, former FBI official Peter Strzok sent an email to FBI officials citing “three [Clinton email] chains” containing (C) [classified] portion marks in front of paragraphs.”

The records containing emails from Strzok and former FBI attorney Lisa Page also reveal senior FBI officials’ concerns over articles written about the “tarmac meeting” between former President Bill Clinton and Attorney General Loretta Lynch. Strzok specifically cited a CBS News report terming the meeting “shocking, absolutely shocking,” and adding that, “the appearance of impropriety is just stunning.”

The document production came in response to Judicial Watch’s January 24, 2018, lawsuit filed after the Department of Justice failed to respond to a December 4, 2017, FOIA request (Judicial Watch v. U.S. Department of Justice (No. 1:18-cv-00154)). Judicial Watch seeks:

  • All records of communications, including but not limited to, emails, text messages and instant chats, between FBI official Peter Strzok and FBI attorney Lisa Page;

  • All travel requests, travel authorizations, travel vouchers and expense reports of Peter Strzok;

  • All travel requests, travel authorizations, travel vouchers and expense reports of Lisa Page.

In a July 4, 2016, email exchange with Priestap, Moffa, and unidentified Office of the General Counsel officials, a Daily Beast article titled “Is Hillary Clinton Telling the Truth About Emails?” is discussed in which Clinton is quoted saying that she never sent or received emails with material marked classified.

Strzok: There are three chains totaling 8 or 9 emails which have (C) [classified] portion marks in front of paragraphs. Some have both (C) and (SBU) [sensitive but unclassified] in front of different paragraphs in the same email. During a brief a few weeks ago Jon provided a copy of the emails in question.

All were released in the 30,000 FOIA production. One of the chains contains multiple B1 [national defense or foreign policy] redactions, indicating it is currently classified Confidential; the other two chains were released in full. We do not yet have determinations from State about their classification at the time of writing.

On June 29, 2016, Strzok forwards Page a story about the meeting between Bill Clinton and then-Attorney General Loretta Lynch on the Phoenix airport tarmac just days before Clinton’s criminal investigation interview. Strzok highlights an excerpt in which CBS News’s Justice Reporter Paul Reid called the meeting, “shocking, absolutely shocking” also that, “the appearance of impropriety is just stunning.” The excerpt ends with Reid saying: “[Lynch] stood up to El Chapo, she has taken on FIFA – she is not incapable to telling someone, ‘Look, you can’t come on my plane’ or ‘Look, I don’t want to talk to you.’”

The documents also show that on May 23, 2016, Strzok; FBI Office of Congressional Affairs’ Elizabeth Beers; Principal Deputy General Counsel for the FBI Trisha Anderson; FBI Deputy Assistant Director in the Counterintelligence Division Jonathan Moffa; and another redacted senior FBI official have an email exchange about how to respond to a letter sent from Senator Chuck Grassley to then-FBI Director Comey asking a series of pointed questions focusing on why FBI personnel working on Clinton’s email server case (Midyear Exam/MYE) were required to sign a special non-disclosure agreement (NDA) above and beyond the normal rules in place that govern disclosure of sensitive information by FBI personnel.

Grassley asked for copies of the special NDA and if any agents refused to sign.

Beers notes that some of her communications about the matter were on the “redside” (the Top Secret FBI computer system). Beers also noted that she ran their proposed response to Grassley by the DOJ, which provided “edits.”

On June 3, 2016, Peter Strzok organized an “MYE Scrub” meeting with Page, Moffa and an unidentified official from the FBI General Counsel’s Office.

On June 3, 2016, following the “MYE Scrub” meeting, Strzok emailed then Deputy Director of the FBI Andrew McCabe, Asst. Dir. for Counterintelligence Bill Priestap and other redacted officials, advising them that “PSEU [Policy and Statutory Enforcement Unit] approved memo about 45 minutes ago. They (Toscas, CES [George Toscas, Dep. Asst. Atty. Gen. for National Security Div., Counterespionage Section], and EDVA [US Attorney for Eastern District of Virginia] are having a conference call tonight …”

(The PSEU, among other tasks, advises “senior department leadership about “investigative tools and prosecutorial actions” to obtain information “from or about members of the news media.” The PSEU can “close otherwise public judicial proceedings to the public in federal criminal cases; seek court-ordered use immunity for federal witnesses; subpoena attorneys in federal criminal as well as civil proceedings for information relating to their representation of clients; [provide]authorization to apply for search warrants for the premises or electronic storage devices of attorneys who are the subjects or targets of federal investigations; and obtain authorization to conduct a dual or successive federal prosecution of an individual under the Department’s Petite policy. The PSEU also provides advice when Department of Justice employees have been subpoenaed to provide testimony or to produce evidence in state or federal judicial proceedings.)

On June 6, 2016, Strzok organized a “MYE comment walk thru” meeting for himself, then-FBI Director James Comey’s Chief of Staff James Rybicki, Lisa Page, Moffa and an unidentified General Counsel’s office official.

On June 7, 2016, Strzok emails his boss, Bill Priestap, saying that that the FBI’s Counterespionage Section “engaged in multiple conversations with Beth Wilkinson [an attorney for several top Clinton aides during the server investigation] concerning the scope and wording of the consent to search the Samuelson and Mills laptops.”

In a June 9, 2016, email exchange, FBI Public Affairs Official Richard Quinn sends a Wall Street Journal (WSJ) article titled “Clinton Emails in Probe Dealt with Planned Drone Strikes” to Strzok and FBI Asst. Dir. for Public Affairs Michael Kortan. The article cites unidentified “law enforcement sources” by saying, “Several law enforcement officials said they don’t expect any criminal charges to be filed as a result of the investigation [of Clinton’s transmission of classified information on an unsecure server], although a final review of the evidence will be made only after an expected FBI interview with Mrs. Clinton this summer.”

Kortan writes to Strzok: “Whatta you think?”

Strzok replies: “Not bad at all. I think we’ll be OK. Thanks for all your work on this.”

Also on June 9, 2016, Strzok emailed redacted FBI officials, cc’ing Moffa about a phrase in the WSJ article that concerned him, asking whom they had interviewed that said something similar: “Some [State Department] officials chafed at pressure to send internal deliberations through intelligence channels, since they were discussing whether to push back against the CIA, congressional officials said.”

Moffa replied that he remembered an interviewee saying something like that at a 9AM briefing. Strzok then emails Page privately about it, asking her to “Call me.”

In a June 10, 2016 email exchange between top FBI and DOJ officials that included Strzok, Page, Moffa, McCabe, Priestap, General Counsel James Baker, and Toscas, they discuss scheduling the FBI’s interview of Clinton in the MYE investigation, keepinig in mind “the Boss’s strong desire to get this wrapped up in June.”. The exchange has the subject line “Kendall DOJ contact:”

Strzok: Bill, I’m driving and can provide more detail on the phone, but DOJ is telling Toscas. Without DOJ asking, Kendall [Clinton’s lawyer] tjrew pit a date pf 2 July in NY for the Interview. [Redacted] said that he could not commit to a date and we need to look at the laptops first. Kendall said he would keep the date blocked anyway because it is getting very hard to get on her calendar, even for him.

Thanks,
Pete

***

Baker: I guesss I’m OK with it so long as we clearly state in writing that the date is tentative snd subject to our finishing our review of the laptops [of Cheryl Mills and Heather Samuelson]

McCabe: Keep in mind the Boss’s [presuambly James Comey] strong desire to get this wrapped up in June.

***

McCabe: So if July 2 is the first thing she has free now, we should grab it.

The exchange concludes with Strzok telling Page, “Also Phase I [redacted] of Samuelson is done. CES (Counterespionage Section) notifying Wilkinson [per terms of consent – that we are moving to Phase 2 [redacted]. Mills laptop still processing, was about twice as large. OTD [Technical Division] thinks that will be done tonight as well.”

On June 21, 2016, Strzok emails to Page a Congressional Research Service (CRS) article about the McDade-Murtha Amendment relating to “Ethical Standards for Justice Department Attorneys.” He highlights in bold a section about the DOJ’s concerns relating to the “No Contact Rule” in many state laws that says a lawyer representing a client cannot discuss his representation of that client with another person involved in the same matter, without approval of the lawyer representing the other person in the same matter.

In a June 21, 2016 email, Strzok informs Priestap that there was a different email domain other than clintonemail.com located on Clinton’s private server (in addition to clintonemail.com):
And slight correction to below [redacted] account was not on clintonemail.com, but a different domain on the same server. We saw the login from the server logs.

In the early morning of July 5, 2016, (the day of Comey’s press conference) there is an email exchange among McCabe, Strzok, Comey’s Chief of Staff James Rybicki and Priestap:

McCabe: Jim will email us once the D [Director Comey] has made contact with [redacted]. That will be the green light. If you are not able to make contact, you can send him a brief, non-detailed email. Please confirm.

Strzok replies: OK, will do.

Rybicki writes: DAG [Deputy Attorney General Sally Yates] and Axelrod [Principal Deputy AG Matthew Axelrod] notified. Go ahead with the others.

Strzok replies: Laufman notified [DOJ’s Chief of Counterintelligence and Export Control Section].

McCabe writes: Toscas emailed.

In a July 5, 2016, email marked “Importance: High,” with the subject line “Read this,” Strzok sends Page a New York Times article titled, “James Comey’s Rebuke of Hillary Clinton Fits a 3-Decade Pattern.” The article discusses Comey’s press conference and claims it demonstrated his “willingness to ‘take the hit’ on a controversial decision.”

“These emails show that neither the corrupt ‘tarmac’ meeting nor Hillary Clinton’s falsehoods about her emails nor anything else would get in the way of the Obama FBI under Comey letting Clinton skate,” said Judicial Watch President Tom Fitton. “The FBI continues to slow roll the release of Strzok-Page materials and we may not see them all until at least 2021. What other documents is the FBI sitting on?”

Strzok and Page were key investigators in the Clinton email and Russia collusion investigations.

 Strzok was removed from the Mueller investigative team in July 2017 and reassigned to a human resources position after it was discovered that he and Page, who worked for FBI Deputy Director Andrew McCabe, and with whom Strzok was carrying on an extramarital affair, exchanged pro-Clinton and anti-Trump text messages. Page resigned in May 2018. Strzok was dismissed from the FBI in August 2018.

In July 2019, Judge Walton ordered a hearing regarding the rate of production of emails, text messages, and other communications between Strzok and Page. The court scheduled the hearing to discuss: “Upon further consideration, the Court is concerned that the processing rate adopted by the Court may be inadequate.” The court’s July 24 order followed a joint status report by the FBI and Judicial Watch that disclosed that only 6,000 of almost 20,000 responsive records had been processed since May 2018.

In June 2019, Judicial Watch announced it received documents showing FBI top officials scrambling to write a letter to Congress to supplement then-Director James Comey’s Senate testimony in an apparent attempt to muddle his message.

In June 2019, Judicial Watch uncovered documents in this case including emails showing the FBI’s attempts to muddle former FBI Director James Comey’s testimony on the Clinton email investigation and collusion between the FBI and the media. Other documents revealed then-FBI General Counsel James Baker instructing FBI officials to expedite the release of FBI investigative material to Clinton’s lawyer, David Kendall, in August 2016. Kendall and the FBI’s top lawyer discussed specifically quickly obtaining the FBI’s “302” report of the interview of Clinton.

In February 2019, Judicial Watch uncovered documents showing an evident cover-up of a chart of potential violations of law by Clinton. In May 2019, Judicia Watch filed a related lawsuit for that secret chart of potential violations, as well as Comey’s talking points for the press conference.

Also in February 2019, Judicial Watch made public 215 pages of records from the DOJ revealing former FBI General Counsel James Baker discussed the investigation of Clinton-related emails on Anthony Weiner’s laptop with Clinton’s lawyer David Kendall. Baker then forwarded the conversation to his FBI colleagues. The documents also describe a previously reported quid pro quo from the Obama State Department offering the FBI more legal attaché positions if it would downgrade a redaction in an email found during the Clinton email investigation “from classified to something else.”

In September 2018, Judicial Watch uncovered documents showing email exchanges between fired FBI official Strzok and FBI attorney Page revealing that FBI officials used unsecure devices in discussing how the U.S. could improve the sharing of sensitive data with the European Union top executive governing commission. The documents also reveal that high-ranking FBI officials were not properly read-in to top secret programs.

In July 2018, Judicial Watch received documents from the Department of Justice revealing Strzok and Page’s profanity-laced disdain for FBI hierarchy and policies. The DOJ, meanwhile, was resisting Judicial Watch’s request for a court order to preserve all responsive Page-Strzok communications. In May 2018, U.S. District Court Judge Reggie B. Walton ordered the FBI to begin processing thousands of pages of previously undisclosed records between FBI officials Strzok and Page.
###
 
SOURCE
 
 
 

Monday, November 11, 2019

CNN’s Brian Stelter ignores ABC News’ Jeffrey Epstein scandal on ‘Reliable Sources’ media show







CNN’s “Reliable Sources” media show on Sunday ignored the scandalous hot mic tape of ABC News anchor Amy Robach admitting her network refused to air damning reporting about now-deceased sex offender Jeffrey Epstein.


CNN senior media correspondent Brian Stelter has raised eyebrows this week by giving little attention to the story surrounding Epstein, in which an ABC News staffer apparently leaked the explosive video to controversial Project Veritas -- a group that has been critical of CNN. The story is widely regarded as one of the biggest media stories in recent memory, but it appears that CNN isn’t interested in informing its viewers.
 
ABC NEWS' AMY ROBACH CAUGHT ON HOT MIC SAYING NETWORK SPIKED JEFFREY EPSTEIN BOMBSHELL


CNN advertises Stelter’s “Reliable Sources" as a show that “examines the media world, telling the story behind the story” and that reveals “how the news gets made.”



CNN’s Brian Stelter completely ignored an ongoing scandal about ABC News killing a Jeffrey Epstein story on his “Reliable Sources” media show.


CNN’s Brian Stelter completely ignored an ongoing scandal about ABC News killing a Jeffrey Epstein story on his “Reliable Sources” media show.
     

The shocking video -- recorded in August 2019 about an interview reportedly spiked three years ago -- of an ABC News anchor admitting the Disney-owned network didn’t want to expose child sex crimes seems to fit CNN’s description of “Reliable Sources,” but Sunday’s edition – the first episode since the scandal broke -- instead focused on impeachment and criticizing conservative pundits who make pro-Trump statements.

CNN did not immediately respond to a request for comment.


CBS FIRES FORMER ABC STAFFER WHO BLEW WHISTLE ON NETWORK SPIKING EPSTEIN ACCUSER INTERVIEW


NewsBusters Managing Editor Curtis Houck told Fox News that he’s not surprised Stelter “cowered and shirked his responsibility as a media correspondent and host” to at least acknowledge a “horrid tale of media corruption” on his show.

“But alas, this is what Stelter does and his ideology to defend the liberal press at all costs while playing the victim himself. This was instead of calling out ABC for robbing Epstein's victims of having their stories be told years earlier,” Houck said. “Thankfully for him, this is exactly what boss Jeff Zucker and his deeply liberal partisan colleagues are more than happy to echo.”

FTVLive founder and television news blogger Scott Jones questioned why Stelter was avoiding a major media story in a blog written before Sunday’s “Reliable Sources” silence.

"The Amy Robach leaked tape story is certainly big news. Now that CBS reportedly fired a staffer because ABC basically told them to do it, is something you don’t see very often… Stelter is all but ignoring the story,” Jones wrote. “Something just isn't right and this appears to be a coverup by CNN and Brian Stelter.”

Robach's diatribe was allegedly recorded in late August, days after NPR criticized the mainstream media, including ABC, for sitting on Epstein news.


CNN BOSS JEFF ZUCKER ESCAPES QUESTIONS ABOUT OLD COLLEAGUE MATT LAUER


“I’ve had the story for three years… we would not put it on the air,” Robach said on the hot mic. “It was unbelievable what we had, Clinton, we had everything.”

Robach quickly admitted the authenticity of the video and blamed a "private moment of frustration."
Since the damning video was exposed, many have wondered how many children were harmed since ABC decided not to air its reporting.

In addition, now-former CBS employee Ashley Bianco was fired when ABC executives contacted honchos at their rival network to declare that she once had access to the footage. Bianco has since denied leaking it in an emotional interview and claimed the real leaker still works inside ABC News.


PROJECT VERITAS’ ALLEGED CNN WHISTLEBLOWER CLAIMS NETWORK IS ‘PUMPING OUT PROPAGANDA'


The whole ordeal is the sort of media storyline that Stelter’s “Reliable Sources” would typically cover, but the silence could indicate that CNN executives simply don’t like the organizations that published the video.

Project Veritas’ most recent project, before releasing explosive hot mic tape, was publishing undercover recordings made by a now-former CNN employee who secretly documented staffers criticizing the network. The recordings also captured CNN President Jeff Zucker telling top news executives to focus solely on the impeachment of President Trump, even at the expense of other important news.

Mainstream media essentially had an unspoken rule not to cover anything Project Veritas does, as the group’s controversial founder, James O'Keefe, describes himself as a “guerrilla journalist” who has used questionable tactics in the past. But the ABC video has been verified by none other than ABC itself as authentic.






The story has now been tweeted about by President Trump and covered by a plethora on mainstream outlets, including the Associated Press. But CNN ignored the bombshell on air Tuesday when it was trending across social media and the liberal organization was widely mocked for the way its media newsletter eventually covered the scandal.

Stelter, who also pens the newsletter, didn’t mention Project Veritas or O'Keefe by name, blamed right-leaning commenters for using the story to “stoke hatred of the media writ large” and even claimed the “most troubling part” was Epstein’s use of powerful attorneys, all while downplaying that an ABC News anchor admitted she was “so pissed” that ABC killed her story.


Despite widespread criticism, ABC News downplayed the significance of the video, telling Fox News that Robach’s Epstein story wasn’t fit to air.

“At the time, not all of our reporting met our standards to air, but we have never stopped investigating the story. Ever since, we’ve had a team on this investigation and substantial resources dedicated to it," an ABC News spokesperson told Fox News. "That work has led to a two-hour documentary and six-part podcast that will air in the new year.”


SOURCE
https://www.foxnews.com/media/cnn-stelter-jeffrey-epstein-abc

London Eatery Serving Up WORM BURGERS









Trendy ‘urban farm’ says it’s helping save the planet with ‘Bug macs’
 
 
A trendy ‘urban farm’ in London is serving up burgers made from live worms, claiming that they are tastier than beef burgers and will help save the planet.



Horizon, an insect farm in London, produces thousands of worms and crickets for its customers to eat.

It claims to use leftover food from local businesses to feed the insects, including Mealworms, and says that the worms only require 10% of the land used for beef, and produce far less CO2.





‘Experimental chef’ Tiziana Di Costanzo, the founder of the ‘farm’, says that the insects have a ‘nutty to earthy flavour’, and claims that she can produce enough worms to feed her family with just bran and used vegetable peel.

“Let them crawl into your menu once, and you’ll be hooked! Costanzo said, adding that “Once you get past the ‘yuck effect’, you’ll find that they actually taste really good.”

“We are hoping to scale up the operation to a production of 100kg per week in the next 6 months, all of this with zero waste” Costanzo added.





The craze for eating insects stems from UN guidelines that “promote insects as a sustainable high-protein food.”

The London insect farm is holding events to teach people how to cook with worms and crickets. Dishes include the afore mentioned burger, as well as cricket bruschetta, curry and coriander mealworm fritters, crispy chocolate mealworm cupcakes and cinnamon and raisin insect biscuits.
No thanks.





SOURCE

https://www.blacklistednews.com/article/75367/london-eatery-serving-up-worm.html


Banned Documentary! Hillary, The Movie: The Politics of Personal Destruction [Full HD Movie] - Great Video!

       


EXPLOSIVE (PREVIOUSLY BANNED) DOCUMENTARY EXPOSES HILLARY CLINTON!

 
EXPLOSIVE DOCUMENTARY! Hillary: The Movie is a political documentary about past United States Senator and failed presidential candidate Hillary Clinton. It was produced by the conservative non-profit organization Citizens United.

The producers went to U.S. District Court for the District of Columbia to get a declaration that they could show this movie. This case was titled Citizens United v. Federal Election Commission and its final decision at the U.S. Supreme Court resulted in a major change in campaign finance law.

The documentary interviewed various conservative figures such as Dick Morris and Ann Coulter and reviewed various scandals in which Hillary Clinton participated, such as the White House travel office controversy, White House FBI files controversy, Whitewater controversy, and cattle futures controversy.

The factual finding of the three-judge district court was that there was “no reasonable interpretation [of the movie] other than as an appeal to vote against Clinton”, thus making it “electioneering communication”.

The Supreme Court did not change that decision, but applied the strict scrutiny test for the First Amendment of the Constitution and said corporations could not be banned from making electioneering communications. Join me, #PastorJames of James Red Pills America, as we #RedPill the entire world with this one!


SOURCE
https://beforeitsnews.com/politics/2019/11/banned-documentary-hillary-the-movie-the-politics-of-personal-destruction-full-hd-movie-3149272.html


 

Saturday, November 9, 2019

Ex-ABC News Employee Tells Megyn Kelly She Didn’t Leak Amy Robach Hot Mic Moment About Jeffrey Epstein — Update






   
UPDATE, 12:38 PM PT: Megyn Kelly posted her interview with Ashley Bianco, who was fired by CBS News this week after she was suspected of accessing an ABC News video of a hot mic moment of Amy Robach.

In the interview, Bianco denies that she leaked the clip of Robach.

“I did not,” she told Kelly. “No, ever.”

Bianco had recently moved to CBS, but the network fired her after ABC informed them that she had accessed the Robach clip.

Bianco said that she made a clip of the moment, but it was saved in the internal system.
“I essentially clipped it off. It never left the system. We do it all the time,” she said.

She said that “everyone in the office was freaked out by what [Robach] was saying and everyone was watching it.” She said that Robach had been taping promos and the feed was being broadcast to all of the affiliates.

She said that she marked the clip off to watch it later, just for “office gossip.”

In the video, which was from last summer, Robach complains that ABC News didn’t run an interview she had with one of Jeffrey Epstein’s accusers, Virginia Roberts, three years ago. After the hit mic moment was released, she said that it was a “private moment of frustration” but that the interview “didn’t meet our standards.”

Bianco said the had been at CBS News only four days, but “was not even given the professional courtesy to defend myself.”

She also denied that she had any communication with Project Veritas.

“I just want my career back. I want people to know I didn’t do it.”


PREVIOUSLY, 7:43 AM PT: Megyn Kelly announced a comeback on Friday, teasing an interview that will be posted on Instagram and YouTube — an interview with a woman who was fired after she was suspected of leaking a video hot mic moment of ABC News’ Amy Robach, complaining that the network didn’t jump on the Jeffrey Epstein story three years ago.

“We just sat down with her, and we got the full story, and I think you are going to be fascinated by it,” Kelly said in an Instagram post.

The woman, a producer, had since moved to CBS News, but after right-wing site Project Veritas posted the footage, ABC News reportedly informed their rival network of what had happened. Kelly said that the employee was fired because she had “marked” the video of Robach, but they “suspected that she leaked” the video.

Spokespersons for ABC News and CBS News did not immediately return requests for comment.

In the video, which was from last summer, Robach says, “I had this interview with Virginia Roberts. We would not put it on the air. First of all, I was told, ‘Who’s Jeffrey Epstein? No one knows who that is. This is a stupid story. Then the palace found out that we had her whole allegations about Prince Andrew and threatened us a million different ways. We were so afraid we wouldn’t be able to interview Kate and Will that we, that also quashed the story.”

After the video was posted at Project Veritas, Robach issued a new statement.  She said that she was caught “in a private moment of frustration.”

“I was upset that an important interview I had conducted with Virginia Roberts didn’t air because we could not obtain sufficient corroborating evidence to meet ABC’s editorial standards about her allegations.” she said. “My comments about Prince Andrew and her allegation that she had seen Bill Clinton on Epstein’s private island were in reference to what Virginia Roberts said in that interview in 2015. I was referencing her allegations  — not what ABC News had verified through our reporting.

“The interview itself, while I was disappointed it didn’t air, didn’t meet our standards. In the years since no one ever told me or the team to stop reporting on Jeffrey Epstein, and we have continued to aggressively pursue this important story.”

Kelly left NBC in January, after her daytime series Megyn Kelly Today was cancelled. She appeared last month on Fox News’ Tucker Carlson Tonight, Kelly’s first interview since exiting NBC. She criticized the network for the way it handled the Harvey Weinstein story, which was the subject of Ronan Farrow’s book, Catch & Kill.



SOURCE
https://deadline.com/2019/11/megyn-kelly-amy-robach-abc-news-cbs-news-1202781190/


 

Judicial Watch: White House Visitor Logs Detail Meetings of Eric Ciaramella

 


Logs Also Show DNC Contractor Who Allegedly Worked with Ukraine to Investigate Trump/Manafort Visited Obama White House 27 times


(Washington, DC) – Judicial Watch announced today analysis of Obama-era White House visitor logs that detail meetings of controversial CIA employee Eric Ciaramella, who had been assigned to the White House. Ciaramella reportedly was detailed to the Obama White House in 2015 and returned to the CIA during the Trump administration in 2017. The logs also reveal Alexandra Chalupa, a contractor hired by the DNC during the 2016 election who coordinated with Ukrainians to investigate President Trump and his former campaign manager Paul Manafort, visited the White House 27 times.

The White House visitor logs revealed the following individuals met with Eric Ciaramella while he was detailed to the Obama White House:

  • Daria Kaleniuk: Co-founder and executive director of the Soros-funded Anticorruption Action Center (AntAC) in Ukraine. She visited on December 9, 2015

The Hill reported that in April 2016, during the U.S. presidential race, the U.S. Embassy under Obama in Kiev, “took the rare step of trying to press the Ukrainian government to back off its investigation of both the U.S. aid and (AntAC).”

  • Gina Lentine: Now a senior program officer at Freedom House, she was formerly the Eurasia program coordinator at Soros funded Open Society Foundations. She visited on March 16, 2016.

  • Rachel Goldbrenner: Now an NYU law professor, she was at that time an advisor to then-Ambassador to the United Nations Samantha Power. She visited on both January 15, 2016 and August 8, 2016.

  • Orly Keiner: A foreign affairs officer at the State Department who is a Russia specialist. She is also the wife of State Department Legal Advisor James P. Bair. She visited on both March 4, 2016 and June 20, 2015.

  • Nazar Kholodnitzky: The lead anti-corruption prosecutor in Ukraine. He visited on January 19, 2016.

On March 7, 2019, The Associated Press reported that the then-U.S. ambassador to Ukraine, Marie Yovanovitch called for him to be fired.

  • Michael Kimmage: Professor of History at Catholic University of America, at the time was with the State Department’s policy planning staff where specialized in Russia and Ukraine issues. He is a fellow at the German Marshall Fund. He was also one of the signatories to the Transatlantic Democracy Working Group Statement of Principles. He visited on October 26, 2015.

  • James Melville: Then-recently confirmed as Obama’s Ambassador to Estonia, visited on September 9, 2015.

On June 29, 2018, Foreign Policy reported that Melville resigned in protest of Trump.

  • Victoria Nuland: who at the time was assistant secretary of state for European and Eurasian Affairs met with Ciaramella on June 17, 2016.

(Judicial Watch has previously uncovered documents revealing Nuland had an extensive involvement with Clinton-funded dossier. Judicial Watch also released documents revealing that Nuland was involved in the Obama State Department’s “urgent” gathering of classified Russia investigation information and disseminating it to members of Congress within hours of Trump taking office.)

  • Artem Sytnyk: the Ukrainian Anti-Corruption Bureau director visited on January 19, 2016.

On October 7, 2019, the Daily Wire reported leaked tapes show Sytnyk confirming that the Ukrainians helped the Clinton campaign.

The White House visitor logs revealed the following individuals met with Alexandra Chalupa, then a DNC contractor:

  • Charles Kupchan: From 2014 to 2017, Kupchan served as special assistant to the president and senior director for European affairs on the staff of the National Security Council (NSC) in the Barack Obama administration. That meeting was on November 9, 2015.

  • Alexandra Sopko: who at the time was a special assistant and policy advisor to the director of the Office of Intergovernmental Affairs, which was run by Valerie Jarrett. Also listed for that meeting is Alexa Kissinger, a special assistant to Jarrett. That meeting was on June 2, 2015.

  • Asher Mayerson: who at the time was a policy advisor to the Office of Public Engagement under Jarrett had five visits with Chalupa including December 18, 2015, January 11, 2016, February 22, 2016, May 13, 2016, and June 14, 2016.

Mayerson was previously an intern at the Center for American Progress. After leaving the Obama administration, he went to work for the City of Chicago Treasurer’s office.

Mayerson met with Chalupa and Amanda Stone, who was the White House deputy director of technology, on January 11, 2016.

On May 4, 2016, Chalupa emailed DNC official Luis Miranda to inform him that she had spoken to investigative journalists about Paul Manafort in Ukraine.

“Judicial Watch’s analysis of Obama White House visitor logs raises additional questions about the Obama administration, Ukraine and the related impeachment scheme targeting President Trump,” stated Judicial Watch President Tom Fitton. “Both Mr. Ciaramella and Ms. Chalupa should be questioned about the meetings documented in these visitor logs.”

Spreadsheets of visitor records are grouped alphabetically by last name and available below:
A – Coi
Coig – Gra
Graz – Lau
Laug – Pad
Padd – Sor
Sorr – Zyz
###

Not creepy at all: GIANT Greta Thunberg mural to grace downtown San Francisco (PHOTOS)





FILE PHOTO © Global Look Press /Aftonbladet/ WixtrÖM Peter


 
A four-story mural of climate activist Greta Thunberg is set to be unveiled next week in San Francisco. Many, however, have already found the work unsettling, describing it as something straight out of a dystopian Sci-Fi movie.
   
The mural depicts the face of the 16-year-old media darling, gazing down at passersby on Union Square in San Francisco, with her signature tense expression.

Argentine artist Andreas Iglesias, who is putting the finishing touches on the massive work, said his ultimate goal is to raise awareness about climate issues.

“What I want from people is to realize [they] have to do something for the world. Otherwise, it’s going to be the beginning of our extinction,” the muralist, also known as Cobre, told KPIX.
 
 
 
 
The project is sponsored by One Atmosphere, an environmental non-profit which supplied paint for the mural. Its executive director, Paul Scott, said he hopes people will be “struck” by the sight and “open their minds to the remarkable conviction” in the teen’s words.

While the towering mural is a sight that is guaranteed to turn heads, the concept has left many puzzled, with some even calling it disturbing.
“You never want that stare,” a commenter wrote, while another said: “I bet property prices have plummeted around there. That is scary.”


Others slammed the premise behind the work, arguing that the mural will do nothing to solve the problems that have been plaguing the city for years, such as its homelessness crisis and trash-strewn streets.
 
 
Some drew parallels between the way Thunberg is now worshipped in the ‘free world’ and propaganda campaigns befitting Chairman Mao, more in line with George Orwell’s dystopian novels than with modern America.

“There’s something about that girl that gives me the creeps......That mural and those eyes is something straight out of a dystopian SciFy movie,” one wrote, commenting on the SFist story.



SOURCE
https://www.rt.com/usa/472997-greta-thunberg-mural-sf/


‘Innocent people being hunted down’: ABC’s Epstein whistleblower ‘still inside’ network shares ‘anger & confusion’







 
The whistleblower who leaked ABC's hot-mic Epstein tape to Project Veritas has condemned the network for its handling of both the leak and the original story, after it got a producer accused of the leak fired from CBS.
   
Under the pseudonym “Ignotus” (Latin for “unknown”), the leaker clarified their motives in releasing the tape of ABC reporter Amy Robach, slamming the network’s decision to spike her exposé on now-deceased pedophile Jeffrey Epstein three years ago.
 
Also on rt.com MSM execs part of ‘network of people’ that covered for Epstein – Project Veritas founder to RT 
                    
“Bearing no motives other than to have this information public,” the still-anonymous figure “did not and do not seek any personal gain from this information,” said the statement, posted Friday on the Project Veritas website. “Anger, confusion and sadness,” not “petty political quarrels,” motivated the leak, with the conservative muckraker chosen not for its political bent but because “any other media outlet would have probably shelved this as well.”
 
Slamming ABC for spiraling “into a mission of seek and destroy,” the whistleblower lambasted the network for forgetting the purpose of journalism. “We all hold the First Amendment at the foundation of this company, yet forget its history, its purpose, and its reasoning for even coming into existence to begin with.”
 
Innocent people that have absolutely nothing to do with this are being hunted down as if we are all a sport.

The statement was posted shortly after former Fox News reporter Megyn Kelly teased an interview with Ashley Bianco, the producer fired from CBS after ABC called the rival network to warn she was in possession of the clip. Bianco fervently denied she was the leaker, bursting into tears at the “humiliation” of being run out of the network where she had worked for just four days, without even the “professional courtesy” of allowing her to mount a defense. Claiming ignorance of who might have shared the clip, she insisted “everyone” at ABC had seen and been scandalized by it.
 
Also on rt.com ABC’s Epstein-gate: Fired CBS producer tells Megyn Kelly she did NOT leak Robach rant 
                    
The whistleblower indirectly addressed Bianco’s firing, addressing part of the post “to those wrongfully accused.” Pinning the blame for her expulsion directly on ABC, they reassured the producer that “neither you, nor I, have done anything wrong.”
 
The statement also expressed empathy with Robach and praised ABC News employees, warning the network that “the road to redemption favors no soul.”
 
 
SOURCE
https://www.rt.com/usa/472992-abc-whistleblower-posts-veritas-epstein/